Երևանի հ. 30 ավագ դպրոցը ՀՀ կառավարության 2012 թ. հուլիսի 4-ի N865-Ն որոշմամբ վերակազմակերպվել է և միացել Երևանի Մ. Հերացու անվան պետական բժշկական համալսարանին և 2012 թվականից գործում է որպես ԵՊԲՀ-ի «Հերացի» ավագ դպրոց:
ԵՊԲՀ «Հերացի» ավագ դպրոցն իրականացնում է միջնակարգ կրթության երրորդ աստիճանի կրթական ծրագրեր: Ուսուցման տևողությունը 3 տարի է՝ 10-12-րդ դասարաններ:
Դպրոցն ապահովում է սովորողի մասնագիտական կրթություն ստանալու, ինքնուրույն կյանքի համար անհրաժեշտ գիտելիքների, կարողությունների և հմտությունների ձեռքբերումը։
Դպրոցում իրականացվում է խորացված հոսքային ուսուցում հումանիտար և բնագիտամաթեմատիկական հոսքերով։ Հումանիտար և բնագիտամաթեմատիկական հոսքերը բաժանվում են հետևյալ ենթահոսքերի.
1. Բնագիտամաթեմատիկական հոսք՝
2. Հումանիտար հոսք՝
Հոսքային ուսուցման նպատակն է սովորողների մեջ ձևավորել պատկերացումներ տարբեր մասնագիտությունների վերաբերյալ և լրացուցիչ ծրագրերի իրականացման միջոցով պատրաստել համապատասխան նախնական գիտելիքներով բարձրագույն մասնագիտական կրթություն ստանալու կողմնորոշմամբ շրջանավարտներ։
Յուրաքանչյուր հոսքում ուսուցումը կազմակերպվում է հանրակրթության պետական չափորոշչի և առարկայական ծրագրերի պահանջներին համապատասխան։ Կենսաքիմիական ենթահոսքում խորացված ուսումնասիրվում են «Քիմիա» և «Կենսաբանություն» առարկաները, տնտեսագիտական ենթահոսքում՝ «Մաթեմատիկա», «Օտար լեզու», «Աշխարհագրություն» և «Ֆիզիկա», պատմաիրավագիտական ենթահոսքում՝ «Հայոց պատմություն», «Հայոց լեզու» և «Օտար լեզու», լեզվաբանական ենթահոսքում «Հայոց լեզու», «Հայ գրականություն» և «Օտար լեզու» առարկաները։
«Հերացի» ավագ դպրոցում 2012 թվականին սովորում էին 10-12-րդ դասարանների 252 աշակերտնորը, որոնց թիվը տարեց տարի ավելանում է: 2017–2018 ուստարում դպրոցում սովորում է 627 աշակերտ, որից 453-ը բնագիտամաթեմատիկական հոսքում, իսկ 174-ը հումանիտար հոսքում:
ԵՊԲՀ «Հերացի» ավագ դպրոց կարող են ընդունվել 9-րդ դասարանն ավարտած հիմնական կրթության վկայականով, գիտելիքների առարկայական ստուգմամբ, հարցազրույցով և 5-օրյա ամառային դպրոցի մասնակցությամբ՝ գնահատման 10 միավորային համակարգով:
Դպրոցում գործում է մանկավարժական խորհուրդ, մանկավարժներից կազմված 7 մեթոդական միավորում, աշակերտական խորհուրդ և ծնողական խորհուրդ։ Խորհուրդները և առարկայական մեթոդական միավորումները վեր են հանում ուսումնադաստիարակչական գործընթացում առաջացող խնդիրները, առաջարկում լուծումներ, ինչպես նաև հանդես գալիս տարբեր նախաձեռնություններով։
«Հերացի» ավագ դպրոցում գործում են հետևյալ մասնախմբերը (մեթոդական միավորումները)՝
Դպրոցի ուսումնադաստիարակչական աշխատանքները համակարգվում են փոխտնօրենների կողմից, իսկ մանկավարժական կազմը համալրված է բանիմաց, հմուտ, մեթոդապես զինված, բազմաթիվ վերապատրաստումներ և ատեստավորումներ անցած, ինչպես նաև պետական տարբեր մրցանակների արժանացած, տարակարգ և գիտական կոչումներ ունեցող ուսուցիչներով:
Դպրոցում դասավանդում են թվով 49 մանկավարժներ, որոնցից 41-ն ատեստավորված են, 4-ը ունեն գիտությունների թեկնածուի գիտական կոչում, 5-ն ունեն ուսուցիչների որոկավորման 1-ին աստիճանի տարակարգ, 1-ը՝ 2-րդ աստիճանի տարակարգ:
Ուսուցիչներից 3-ը լավագույն ուսուցիչ մրցությում ՀՀ ԿԳ նախարարի կողմից ստացել են պատվոգրեր և գովասանագրեր:
Մեծ ուշադրություն է դարձվում մանկավարժների մասնագիտական գիտելիքների կատարելագործմանը, ուսուցիչների համար պարբերաբար կազմակերպվում են վերապատրաստումներ ԿԱԻ-ի և այլ տեղական, միջազգային կառույցների կողմից, փորձի փոխանակման հանդիպումներ և սեմինարներ այլ դպրոցների ուսուցիչների հետ։
Դպրոցը հանդիսանում է ԴԿՄ անդամ և ակտիվորեն մասնակցում է ուսուցիչների հմտությունների զարգացմանն ուղղված միջոցառումներին։
2017 թվականի հունվարից ԵՊԲՀ «Հերացի» ավագ դպրոցը ՀՀ ԿԳՆ «Աջակցություն գյուղական դպրոցներից» ծրագրի շրջանակներում որպես մենթոր դպրոց աջակցում է ՀՀ Գեղարքունիքի մարզի Տրետուք, Կուտական գյուղերի միջնակարգ դպրոցներին և ՀՀ Վայոց ձորի մարզի Ազատեկ գյուղի միջնակարգ դպրոցին:
Դպրոցի աշակերտներն ակտիվ մասնակցում են առարկայական օլիմպիադաներին և հանրապետական փուլում ցուցաբերում են բարձր առաջադիմություն:
2015թ. առարկայական օլիմպիադայի հանրապետական փուլին մասնակցել են 5 աշակերտներ, որոնցից 1 աշակերտ Վիկտոր Բալասյանը ստացել է 2-րդ կարգ և հնարավորություն ստացել մասնակցելու Երևանում կայացած Մենդելեևյան միջազգային օլիմպիադային:
2016թ. առարկայական օլիմպիադայի հանրապետական փուլին մասնակցել են 2 աշակերտներ, որոնցից 1-ը Լաուրա Խաչատուրի Հակոբյանը (ֆրանսերեն առարկայից)ստացել է գովասանագիր:
2017թ. առարկայական օլիմպիադայի հանրապետական փուլին մասնակցել են 5 աշակերտներ, որոնցից 1-ը Էրիկ Հովհաննիսյանը կենսաբանություն առարկայից ստացել է գովասանագիր:
Օլիմպիական շարժման վերածննդի համար համապատասխան նախադրյալների ստեղծման նպատակով «Հերացի» ավագ դպրոցի աշակերտները նախաձեռնել են քիմիա առարկայի օլիմպիական խմբակ Երևանի հիմնական դպրոցների աշակերտների համար:
Դպրոցի աշակերտներն ակտիվորեն մասնակցում են նաև ԱՅԲ հիմնադրամի կողմից կազակերպվող «Մեղու», «Ռուսական արջուկ», «Կենգուրու» մրցույթներին և «Պատանի քիմիկոս» մրցաշարին:
2017 թվականի ապրիլին դպրոցի «Օգանեսոն» թիմը «Պատանի քիմիկոսներ» համահայկական 7-րդ մրցաշարում գրավեց առաջին տեղը։
Դպրոց ընդունված 10-րդ դասարանների աշակերտների համար գործում է «Անատոմիա» առարկայի խմբակ։
Դպրոցի աշակերտների կողմից իրականացվում են հետազոտական աշխատանքներ, որոնք միտված են խորացնելու աշակերտի գիտելիքները և զարգացնելու հետազոտական, վերլուծական, ստեղծագործական մտածողությունը, ինքնաարտահայտման կարողությունը։ Հետազոտական աշխատանքների պաշտպանությունը կազմակերպվում են անկախ փորձագետների կողմից՝ լավագույն աշխատանքները հետագայում հոդվածների վերածելու նկատառումով։
2017 թվականին ԵՊԲՀ «Հերացի» ավագ դպրոցի12-րդ դասարանի աշակերտ Շուշաննա Աթաջանյանը և կենսաբանության ուսուցչուհի Ռուբինա Հարությունյանը (կենս.գիտ.թեկնածու) հաղթող ճանաչվեցին «Նորարարությունը սկսվում է դպրոցից» խորագրով հետազոտությունների միջազգային մրցույթի հայաստանյան փուլին:
Դպրոցը սերտորեն համագործակցում է կրթական ծրագրեր իրականացնող տեղական և միջազգային կազմակերպությունների հետ։ Աշակերտների համար կազմակերպվում են քաղաքացիական կրթության դասընթացներ, որոնք նպաստում են աշակերտի՝ որպես երկրի ապագա քաղաքացու արժեքային համակարգի ձևավորմանը։
Դպրոցում գործում է բանավեճի, պատանի երկրապահի և բնապահպանական ակումբ, բացի այդ աշակերտները ընդգրկված են համայնքային հիմնախնդիրների լուծմանն ուղղված ծրագրերում և կամավորական աշխատանքներում։
Մասնագիտական կողմնորոշման նպատակով, նախապես հաստատված ծրագրի համաձայն կազմակերպվում են դասընթացներ, տեղեկատվական և ճանաչողական այցեր տարբեր կազմակերպություններ, արտադրամասեր և բուհեր, հանդիպումներ տարբեր մասնագետների հետ։
ԵՊԲՀ «Հերացի» ավագ դպրոցում սովորողների դաստիարակչական աշխատանքների կազմակերպման, դեռահասների սոցիալ-հոգեբանկան խնդիրների լուծման,նրանց քաղաքացիական ակտիվության բարձրացման, հայրենասիրական դաստիարակության, աշակերտների առողջության, վնասակար սովորություններից զերծ մնալու դիրքորոշման, անձնային բարձր որակների ձևավորման, մասնագիտական կողմնորոշման և յուրաքանչյուր սովորողի նկատմամբ անհատական մոտեցման ապահովմանն ուղղված աշխատանքների կազմակերպման նպատակով դպրոցում գործում է դասարանի ղեկավար/համակարգողների ինստիտուտ:
Դպրոցում գործում է դասղեկների մեթոդական միավորում, որը զբաղվում է աշակերտների ուսումնադաստիարակչական և կազմակերպչական խնդիրների վերհանմամբ և աշխատանքային ծրագրերի մշակմամբ: Դպրոցում աշխատում են 10 դասարանի ղեկավար/համակարգողներ, որոնցից յուրաքանչյուրը համակարգում է 2 դասարանի աշխատանք և զբաղվում 2 դասարանի աշակերտների դաստիարակչական հարցերով:
Դասարանի ղեկավարները վերոնշյալ խնդիրների կարգավորման նպատակով իրականացնում են թեմատիկ դասաժամեր, քննարկումներ և արտադպրոցական տարաբնույթ այցեր՝ ուղղված սովորողների ճանաչողության և գիտելիքների զարգացմանը, հայրենասիրական դաստիարակությանն ու ազգային ինքնագիտակցության բարձրացմանը, ազգային արժեքների պահպանմանը։ Արտադպրոցական այցեր են կազմակերպվում պատմամշակութային վայրեր, թանգարաններ, գիտահետազոտական ինստիտուտներ, բուհեր և զորամասեր։
Հանդիպումներ են կազմակերպվում ազատամարտիկների, մերօրյա հերոսների, գիտնականների և ազգային գործիչների հետ:
Դպրոցը, կարևորելով ապագա քաղաքացիների դերը հասարակության կայացման գործընթացում, մեծ տեղ է հատկացնում աշակերտական խորհուրդին և աջակցում ինքնավար գործունեությանը: Աշակերտական խորհուրդը կազմում ընդգրկված են 80 աշակերտներ։Աշակերտական խորհուրդը ձևավորել է տարբեր խնդիրներով զբաղվող հանձնախմբեր՝ կրթական, մշակութային, առողջապահական, իրավական, ռազմահայրենասիրական, առողջապահական, կարգապահական, ուսումնադաստիարակչական և սոցիալական։
Աշակերտական խորհուրդը հանդես է գալիս տարբեր նախաձեռնություններով, որոնցից հատկանշական է բարեգործական միջոցառումների կազմակերպումը:
Դպրոցի ծնողական համայնքը բավականին ակտիվ է և մասնակցում է դպրոցի ներքին առօրյային և հանդես է գալիս նախաձեռնություններով։ Յուրաքանչյուր դասարանում ծնողական համայնքից ձևավորված է 3 անդամից կազմված խորհուրդ, որոնցից մեկը դպրոցի ծնողական խորհրդի նախագահն է։ Դպրոցի տնօրենի կամ խորհրդի նախագահի առաջարկությամբ հրավիրվում են խորհրդի ժողովներ, որտեղ քննարկվում են դպրոցի առաջընթացին և սովորողների դաստիարակությանն ուղղված տարբեր խնդիրներ։
Դպրոցում ուսումնադաստիարակչական աշխատանքների համակարգում առանձնահատուկ տեղ են զբաղեցնում ավագ դպրոցի աշակերտների մասնագիտական ճիշտ կողմնորոշմանն ուղղված գործունեությունը: Ողջ ուսումնական տարվա ընթացքում, ըստ նախապես հաստատված ծրագրի և ձեռք բերված համաձայնագրերի, կազմակերպվում են այցեր և գործնական աշխատանքներ տարբեր կառույցներ և հաստատություններ: Աշնանային և գարնանային արձակուրդների շրջանում 10 և 11-րդ դասարանների աշակերտները մասնագիտական կողմնորոշմանն ուղղված աշխատանքներ են իրականացվում հիվանդանոցներում, բանկերում, արտադրամասերում, հաշվապահական և իրավաբանական գրասենյակներում, դատարաններում, միջազգային կառույցներում, բուհերում, ինչպես նաև հանդիպումներ են կազմակերպվում տարբեր մասնագիտությունների կրողների հետ:
Կարևոր է առանձնացնել այն փաստը, որ դպրոցի աշակերտների շրջանում տարեցտարի աճում է կրթությունը բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում շարունակողների թիվը: Դիցուք.
Աշակերտների շրջանում աշխատանքային դաստիարակության միտումով կազմակերպվում են կամավորական աշխատանքներ, ինչպես, օրինակ`մասնակցությունը բերքահավաքներին և գրադարաններում գրքերի վերանորոգման աշխատանքներին: Դպրոցի աշակերտական խորհուրդը յուրաքանչյուր տարի մեծ շուքով նշվում է կամավորության միջազգային օրը :
Դպրոցը սկզբունքային մոտեցում ունի բարեգործությանը` համարելով, որ ապագա սերնդի դաստիարակության գործում կարևոր առաքելություններից է բարի կամքի, մարդասիրական արժեքների ձևավորումը: Յուրաքանչյուր տարի դպրոցում կազմակերպվում են տարաբնույթ բարեգործական միջոցառումներ`աշակերտների ձեռքի աշխատանքների ցուցահանդես-տոնավաճառք, բարեգործական համերգ, որոնք նպաստում են երեխաների` իրենց շրջապատին օգտակար լինելու պատրաստակամության մեծացմանը: Բարեգործական միջոցառումների ընթացքում կազմակերպվում են այցեր հիվանդանոցներ, մանկատներ, սոցիալապես անապահով ընտանիքներ, սահմանամերձ գյուղեր: